Sidak Yang Ikut Blog Tok

Monday 3 December 2012

Rm 1.12 Juta Untuk Keselesaan Rakyat Sibu

Datuk Tiong Thai King

Taik Sik Kitak ??
Untuk seselesaan rakyat sibu,Kerajaan telah menaik taraf  12 batang jalan bernilai  Rm 1.12 juta.
Sebagai pengerusi  Majlis Perbandaran Sibu(MPS)  Datuk Tiong Thai King berkata "proses penaik taraf jalan-jalan tersebut telah bermula sejak awal November dan kini semua nya telah siap".
 Dan jalan-jalan tersebut  seperti Jalan Camar, Jalan Kandis, Payung Lorong 3, Jalan Teku Lama, Jalan Rambai, rumah penyembelihan khinzir, Ding Lik Kwong Lorong 12, Sungai Merah Lorong 4, Dewan Suarah, Merdeka Lorong 2, 3, dan 4, Jalan Lai Chee dan Tuah Lorong 7.

“Projek naik taraf jalan terbabit dilaksanakan pada masa yang berbeza iaitu dilakukan secara berperingkat-peringkat dan Jalan Lai Chee adalah jalan terakhir yang telah siap pada 23 November lalu,” katanya.  Dalam Borneo Post

Bercakap kepada pemberita semasa mengadakan pemeriksaan ke atas jalan-jalan terbabit di sini semalam, Tiong memberitahu bahawa projek naik taraf jalan Sena Lorong 7 dijangka siap pada akhir tahun ini dengan kos RM102,600

Kitak sepatut nya melihat  betapa gigih nya usaha BN untuk memajukan rakyat. Bukan nya seperti pihak pembangkang hanya menunding jari kearah kearah pihak kerajaan jika mengalami masalah..
Ini lah yang patut kita fikirkan.Jangan biar diri kita di pergunakan oleh pihak pembangkang

No comments:

Post a Comment